回鄉記


前兩天由後輩及老伴
陪伴回鄉
我在家鄉出生
幾歲就來到香港生活
幾拾年從未回鄉
真正是
少小離家老大回
我們先在
離佛山不遠
大瀝鎮逗留一晚
住在後輩工廠內的客房
早上未到六時
太陽已經出來了


吃個早餐
早上九時
另一位在國內住的後輩
開車送我們回鄕
車行差不多兩小時
終於來到台山城
沿途看到
有不少新建築物


我老家在鄉村地方
還要繼續行


終於回到祖家


村內的小巷
對於這巷
我有模糊印象
不是這麽窄
原來小孩子眼中
的世界是好大好大



我住的小村
很多重門深鎖的房舎
因為大部分人家
都已經移民外國
這家也是
房屋也塌了一部分
其他村民將雞放養在此


我家祖屋
早前被政府拆掉
原因是政府要修路
我家剛好在路口
又是危樓
只拆剩一片牆


原有祖先神位
還在
間中也有鄉親上上香
現在已放在一旁


今次回來
鄉親替我安排
拜祭祖先
算是盡一點心意


原來我祖家前面
是一大片田地


鄉親在門前曬花生


跟著到村口
鄉親開的小店吃飯
有兩席鄉親參與
但其實我都不認識的
但他們都知
我是某某的女兒
大家都非常熱情
其中有位
九十多歳的老人家
向我表示
年輕時跟先母感情很好
還說了一些
我出生後的情況
這樣熱熱鬧鬧
開開心心吃了一頓飯

簡單的餸菜
還有一個湯
雞是小店自家養
蔬菜來自市場
但真的很鮮甜
烹調得也不錯


飯後甜品是鄉親做的
甜糕和雞屎藤糕
做得很好吃👍


今次回鄕還有奇逢
下回再續...




20 則留言:

  1. 我都係小學時返過一次鄉下

    回覆刪除
  2. 【回鄉偶書】 (二首)其一 唐 · 賀知章
    少小離家老大回 鄉音無改鬢毛衰(催)
    兒童相見不相識 笑問客從何處來

    七言和唐 · 賀知章【回鄉偶書】
    幾歲來港未回鄉 台山祖屋雞放養
    九十多歳先母友 祖家地曬花生香

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝大夫,我的版本是鄕音已改。

      刪除
  3. 除咗細個跟老爸回鄉,我都未翻過去,應該對啲廠仲熟過鄉下 :P

    回覆刪除
  4. 嘩!咁多年無返過去,發展到唔同晒囉

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我已經無印象,因當時實在太小。

      刪除
  5. 咁多人搬走咗,夜晚會唔會勁靜?好匪夷所思間屋阻住修路就拆屋?!咁有無賠返錢比你哋??
    btw,我跟你整咁咗沙癲魚意粉,d味好得意好好味啊!(其實我人生第二次食罐頭沙癲魚)heehee

    回覆刪除
    回覆
    1. 傻女,鄉下晚上一定係好靜,佢哋冇夜生活架。
      凈係話唔使我俾錢拆,幅地就屬於我嘅。
      沙甸魚好有益,鈣質豐富,以後要多食。

      刪除
  6. 回覆
    1. 對呀!他們非常週到,變了一點也不辛苦。

      刪除
  7. 甜糕和雞屎藤糕~!!家鄉嘢好吸引~!

    回覆刪除
  8. 又會有回鄉嘅念頭嘅?

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為祖屋俾政府拆左,又有後輩肯帶我上去,咁咪返去睇睇囉。

      刪除
  9. 雖然我係香港出世,但對鄉下都好有感情。想起現今香港,大部份香港人其實都係源廣東⋯⋯

    回覆刪除
    回覆
    1. 但好多香港人,家鄉都已經冇親人,除左新近移民。

      刪除

蝦仁炒飯

這回是蝦仁炒飯 沒有冷飯 用新鮮飯 除了蝦仁雞蛋 還有雜菜粒及火腿片 嘗試加生果 冰箱有芒果粒 於是炒埋一碟 我自己就覺得 加上芒果 真係特別好味😋 今日近黃昏 又出外散步 公園的樹 出了不少葉子 這個新綠葉子 顏色好特別 馬栗樹已經長滿花 這些馬栗樹真的好大